mindfulness-based professional training

Program MBPT (Mindfulness Based Professional Training) jest praktycznym zastosowaniem mindfulness w środowisku pracy i życia osobistego. Treningi mindfulness są stosowane w medycynie, biznesie, edukacji (zarówno dla nauczycieli jak i uczniów), a nawet w wojsku. Podstawowym celem programu MBPT jest podniesienie dobrostanu osobistego oraz efektywności w pracy zawodowej poprzez trening umysłu, zgodny z duchem mindfulness, a także wbudowaną w człowieka potrzebę rozwoju osobistego.

Na czym to polega?

Czas trwania – 8 tygodni

Co tydzień spotykamy się na około godzinnym webinarium. Podczas webinarium:

  1. Wprowadzany jest nowy temat ukazujący zastosowanie mindfulness w różnych obszarach życia.
  2. Proponowane są zadania do wykonywania w domu pomiędzy webinariami.
  3. Uczestnicy mają możliwość zadawania pytań i rozwiązywania problemów, które mogli napotkać podczas osobistych ćwiczeń.

Kurs to około 12 godzin webinariów oraz ponad 24 godziny pracy własnej uczestników. Aby otrzymać zaświadczenia o ukończeniu kursu uczestnicy powinni odbyć co najmniej 80% webinariów i osobistych ćwiceń podczas kursu kursu.

zasady treningu

Osobisty trening

Pomiędzy webinariami wykonujesz samodzielne ćwiczenia w domu na podstawie instrukcji prowadzącego, skryptów i nagrań, które otrzymują uczestnicy. Codziennie sugerujemy przeznaczenie około 15 - 30 minut na ćwiczenia. W trakcie będziesz wykonywać ćwiczenia, które możesz zrobić w dowolnym w innym czasie. Otrzymujesz ponadto szczegółowy plan ćwiczeń do codziennego treningu.

Czemu warto wziąć udział - najważniejsze powody?

  1. Wprowadzisz więcej spokoju i zrelaksowania do swojego życia. Wzrośnie Twoja efektywność zawodowa, poznasz sposoby podnoszenia efektywności niezależnie od sytuacji. Efekty treningu mindfulness w formule on line są porównywalne do formuły tradycyjnej. Zasadniczym warunkiem jest wykonywanie zalecanych ćwiczeń.
  2. Poznasz i przećwiczysz wszystkie techniki mindfulness. Dowiesz się czym jest mindfulness, poznasz praktykę Body Scan, medytację, PORA, WODA i dziesiątki innych technik możliwych do zastosowania w pracy, domu w trakcie drogi do pracy, podczas lunchu, spotkań i zebrań, pracy z komputerem, pisania emaili, jedzenia, odpoczywania, w trakcie stresujących sytuacji czy konfliktu. Przejrzyj zawartość kursu, aby dowiedzieć się w jakich sytuacjach będziesz mógł trenować uważność.
  3. Cena kursu jest znacznie niższa niż kursów w formie tradycyjnej. Jednocześnie w cenie otrzymujesz:
    • Nielimitowany czasowo dostęp do nagrań webinariów. Możesz do niego wracać 24 godziny przez siedem dni w tygodniu. Możesz pobrać filmy, pliki audio i dodatkowe materiały na Twój komputer, telefon czy tablet.
    • Otrzymasz dostęp do 4 interaktywnych książek.
    • Dwie fakultatywne konsultacje on line z autorem kursu, wystarczy się umówić na odpowiadający Tobie termin.
  4. Otrzymasz wiele inspiracji do polepszenia własnego życia i pracy. Kurs jest zaprojektowany tak, abyś nie tylko nauczył się uważności, ale też wprowadził do swojego życia więcej mądrości. Możesz w każdej chwili wrócić do prezentowanych inspiracji, aby na nowo odświeżyć swoją głowę, wzmocnić motywację, wyciszyć umył, lepiej poradzić sobie ze stresującą sytuacją.

Dla kogo?

Program skierowany jest szczególnie do:

  • Osób znajdujących się w sytuacji zwiększających się wymagań ze strony otoczenia zawodowego lub prywatnego
  • Osób podlegających dużemu stresowi, narażonych na wypalenie zawodowe,
  • Osób zajmujących odpowiedzialne stanowiska, szukających nowych, sprawdzonych metod radzenia sobie z presją i podnoszenia własnej efektywności pracy,
  • Osób, u których nastąpił spadek efektywności pracy oraz spadek zadowolenia z życia,
  • Osób pracujących w środowisku natłoku informacyjnego,
  • Osób pracujących twórczo, dla których innowacyjność jest koniecznością,
  • Osób przeżywających różne trudności w pracy lub w życiu osobistym.

Program - 8 TYGODNI TRENINGU

TYDZIEŃ I:

  • Webinarium - Uważność na co dzień
  • Przegląd I tygodnia kursu uważności (MBPT)
  • Praktyka formalna w I tygodniu kursu uważności (MBPT)
  • Praktyka nieformalna w I tygodniu kursu uważności (MBPT)
  • Studiowanie w I tygodniu kursu uważności (MBPT)

TYDZIEŃ II:

  • Webinarium - Uważność w pracy
  • Przegląd II tygodnia kursu uważności (MBPT)
  • Praktyka formalna w II tygodniu kursu uważności (MBPT)
  • Praktyka nieformalna w II tygodniu kursu uważności (MBPT)
  • Studiowanie w II tygodniu kursu uważności (MBPT)

TYDZIEŃ III:

  • Webinarium - Uważne relacje
  • Przegląd III tygodnia kursu uważności (MBPT)
  • Praktyka formalna w III tygodniu kursu uważności (MBPT)
  • Praktyka nieformalna w III tygodniu kursu uważności (MBPT)
  • Studiowanie w III tygodniu kursu uważności (MBPT)

TYDZIEŃ IV:

  • Webinarium - Uważnie w stresie
  • Przegląd IV tygodnia kursu uważności (MBPT)
  • Praktyka formalna w IV tygodniu kursu uważności (MBPT)
  • Praktyka nieformalna w IV tygodniu kursu uważności (MBPT)
  • Studiowanie w IV tygodniu kursu uważności (MBPT)

TYDZIEŃ V:

  • Webinarium - Uważne emocje
  • Przegląd V tygodnia kursu uważności (MBPT)
  • Praktyka formalna w V tygodniu kursu uważności (MBPT)
  • Praktyka nieformalna w V tygodniu kursu uważności (MBPT)
  • Studiowanie w V tygodniu kursu uważności (MBPT)

TYDZIEŃ VI:

  • Webinarium - Uważność myśli
  • Przegląd VI tygodnia kursu uważności (MBPT)
  • Praktyka formalna w VI tygodniu kursu uważności (MBPT)
  • Praktyka nieformalna w VI tygodniu kursu uważności (MBPT)
  • Studiowanie w VI tygodniu kursu uważności (MBPT)

TYDZIEŃ VII:

  • Webinarium - Uważna komunikacja
  • Przegląd VII tygodnia kursu uważności (MBPT)
  • Praktyka formalna w VII tygodniu kursu uważności (MBPT)
  • Praktyka nieformalna w VII tygodniu MBPT

Studiowanie w VII tygodniu kursu uważności (MBPT)

TYDZIEŃ VIII:

  • Webinarium - Rozwijanie własnej praktyki
  • Przegląd VIII tygodnia kursu uważności (MBPT)
  • Studiowanie w VIII tygodniu kursu uważności (MBPT)

Jakie mogą być efekty?

Efekty treningu mindfulness są bardzo różnorodne - zasygnalizujmy niektóre z nich:

  • Wyższa efektywność pracy,
  • Wyższa jakość życia,
  • Wyższa satysfakcja z pracy,
  • Lepsza równowaga życie zawodowe/prywatne,
  • Wyższa możliwość koncentrowania się,
  • Niższe koszty emocjonalne pracy,
  • Przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu,
  • Niższe „przeskakiwanie” uwagi.

Prowadzący - Jarosław Chybicki

Z wykształcenia psycholog. Partner Grow One Collective oraz Dyrektor Merytoryczny Sopockiego Instytutu Biznesu. Absolwent Uniwersytetu Gdańskiego, Paryskiej Sorbony oraz wielu kursów prowadzonych w USA, Niemczech oraz Rosji. Certyfikowany instruktor Mindfulness. Autoryzowany użytkownik Leadership Developmental Framework we współpracy z Harthill z Anglii. Certyfikowany coach Focus Energy Balance Indicator (FEBI). Współpracuje z Meta Integral, Dana Carman Integral, Focus Leadership z USA. Pracuje jako konsultant, coach i trener. Prowadził zajęcia m. in. na: Akademii Leona Koźmińskiego, Politechnice Gdańskiej, SWPS, Uniwersytecie Gdańskim. Autor wielu publikacji z zakresu zarządzania i przywództwa, w tym dotyczących zarządzania integralnego, zarządzania przez wartości, psychologii pozytywnej w biznesie, uważności w pracy. Aktywista społeczny, członek dwóch stowarzyszeń koncentrujących się na rozwoju osobistym i zawodowym. Autor książek poświęconych uważności w pracy. Prowadzi blog „Uważne życie”: www.jchybicki.pl

zalecenia zdrowotne

Z kursów uważności może korzystać każdy, również osoby z trudnościami zdrowotnymi, np. z kłopotami związanym z poruszaniem się. W tym wypadku, jeśli ćwiczenie związane jest z jakimś ruchem – sugerowane jest, aby dostosować przebieg ćwiczenia do siebie, z uwzględnieniem własnych ograniczeń, dotyczy to zwłaszcza ćwiczeń uważnego ruchu. Świadomość własnych ograniczeń, modyfikowanie ćwiczeń pod własne możliwości, to także uważne działanie!

W trakcie kursów mogą pojawić się różne nieprzyjemne wspomnienia, wrażenia, czy też możesz przeżywać nieprzyjemne emocje. Jeśli przechodzisz ten kurs w pełni samodzielnie, bez pomocy wykwalifikowanego instruktora, musisz samodzielnie zadbać o swoją emocjonalną i psychologiczną stabilność.

Jeśli w trakcie kursów pojawią się przeżycia, z którymi nie jesteś sobie w stanie samodzielnie poradzić, przerwij kurs i poszukaj wyspecjalizowanej pomocy. Jeśli już jesteś pod opieką lekarza lub psychoterapeuty, poinformuj ich o tym, że zaczęłaś/zacząłeś kurs oraz o swoich przeżyciach, doznaniach, emocjach, stanie umysłu, jakie pojawiają się w trakcie kursu. Dzięki temu dasz im możliwość wpływania na Twoje samopoczucie, jeśli sprawy przybiorą zły obrót.